søndag den 18. september 2011

Pizza Bianca med spinat a'la Lise


Fik lidt inspiration til denne ret fra Føtex reklamen fra denne uge, og jeg elsker jo en god "hvid" pizza, uden tomat, så det måtte jeg da prøve. Try it!

Pizza Bianca med spinat a'la Lise
2 pers

Ingredienser
Pizzadej
2,5 dl lunt vand
1 spsk olivenolie
1 tsk groft salt
25 g gær
2 dl groft speltmel
Hvedemel

Fyld
100 g flødeost (evt light)
2 spsk cremefraiche
peber, muskatnød
15 kugler frossen spinat
100 g hamburgerryg
100 g revet ost
½ Hakket peberfrugt
Oregano

Rør gæren ud i vandet med olivenolien og saltet. Tilsæt først speltmelen og derefter hvedemel eller hvidhvedemel til du har en smidig dej. Lad hæve minimum 45 min.

Overhæld spinaten med kogende vand og dræn den når den er optøet. Rør flødeost, creme fraiche, friskrevet muskatnød og peber sammen til en jævn masse. Skær hamburgerryggen i tern. Rul pizzaen ud til en tynd dig, så den passer til en helt plade i ovnen. Smør den med flødeost blandingen på pizzaen i et jævnt lag. Put dernæst spinat, så hamburgerryg og til sidst ost. Drys med oregano. Bag i ca 15 min ved 220 grader.

Ville umiddelbart synes at pizzaen sagtens kunne laves med en anden slags røget kød.

/Lise

10 kommentarer:

Kathrine sagde ...

God idé med spinat på pizza.. Har noget tilovers fra jeg lavede spinatlasagne - så nu ved jeg hvordan jeg skal bruge det :D

Tak!

Unknown sagde ...

Selv tak søde Trine, det smagte i hvert fald godt. Ellers kan du tilsætte det til væden når du bager boller, så bliver de såå fine! :)
/Lise

Mette sagde ...

MUMS! Det ser lækkert ud.. Tak for opskriften :D Tror jeg vil prøve den med kylling i stedet for hamburgeryg. Det går fantastisk sammen med spinat :)

- M

Anonym sagde ...

Mums, kunne godt lige snuppe et stykke :-)

Mange hilsner
Birthe

Unknown sagde ...

Jamen selv tak da søde Mette :) Ja det ville også være lækkert tror jeg :) Eller røget laks :)
/Lise

Unknown sagde ...

Du skal være så hjerteligt velkommen Birthe :)
/Lise

Julie / It's My Passions sagde ...

Ser lækkert ud - sjovt påfund, har aldrig hørt om denne "slags-pizza" før :)

Kig gerne forbi
http://itsmypassions.blogspot.com/

Bettina sagde ...

ej hvor ser det bare lækkert ud :o) Tak for i fredags søde.. var bare mega hygge, det kræver snart en ommer :o)

Unknown sagde ...

Det smager rigtig lækkert fordi den hvide pizza er mere frisk, eller hvad skal man sige, fordi flødeosten og cremefraichen er lidt syrlig :)
/Lise

Unknown sagde ...

Taak søde. Ja det gør det i hvert fald, det var super hyggeligt at se dig :) Så må vi se om jeg kan finde til solsiden ;)
/Lise