onsdag den 7. september 2011

Karryristet blomkål & torskerognssalat


Den anden dag lavede jeg dette meget blandede måltid. Tror at jeg en anden gang vil lave det hver for sig.. Men som om jeg kun havde dette ene billede. Men hey meget billigt mad, meget sundt og mættende. :)

Karryristet blomkål
2 pers

Ingredienser
½-1 blomkål
Olie
Salt
Peber

Del en passende mængder blomkål i mindre buketter og put i en plastikpose med ca 1 tsk karry, olie, salt og peber. Bag ved 200 grader i 15-20 min så blomkålen bliver lidt sprød men stadig med bid.
Virkelig et godt substitut til pasta eller kartofler, og med masser af fibre.

Torskerognssalat

Ingredienser
1 dåse torskerogn
1 spsk mayo
1/4 revet løg
Evt 1 presset fed hvidløg
1 rød peber i små tern
1 avokado i små tern
Ca. 150 g hytteost

Bland alle ingredienser sammen og smag til med salt og peber. Voila ;)

Rigtig nem og lækker, proteinfyldt ret. Jeg foretrækker den på rugbrød eller som fyld i en god grovbolle. Men det er også godt på pasta :) Billig studentermad, weehu!

/Lise

Ingen kommentarer: