søndag den 11. september 2011

Lækker grill


Uhm sidder her og er fuldstændig stopmæt. Sidder hos min søde mor og onkel E og slår mave. Vi blev enige om at grille nu vejret var til det, men selvfølgelig blev vi nødt til at spise indenfor, typisk! Det blev lidt en blandet landhandel med nammenam det var lækkert :)

Karrymarinerede spyd
Rå tigerrejer
Ananas i tern
1½ tsk god karry
2 spsk olie
1 spsk soya

Tag benene af rejerne men lad dem beholde skallen på. Mængden af rejer er lidt afhængigt hvor mange man ønsker. Tror vi lavede ca 5 rejer til hver da det bare var en forret. Sæt rejerne på spyd skiftevis med ananas og grill ved middel varme til rejerne netop er gennemstegte. Server med lidt brød.

Grillet kylling
4 pers

Ingredienser
8-10 stykker kylling
1 chili i små tern
1 stykke frisk ingefær ca 3 cm, fintrevet
2 fed hvidlæg, fintrevet
3 spsk soya
1 tsk fish sauce
Saften af ½ lime
2 spsk olie

Bland marinaden og mariner kyllingen i minimum 1 time før de skal grilles.

Vi serverede en lækker perlebygsalat med frisk ananas, tomat i tern uden kerner, lidt olie og finthakket rødløg. Bon appetite.

I anledning af at mit læsertal stiger meget afholder jeg snart en give away, stay tuned!

/Lise

4 kommentarer:

Kathrine G sagde ...

Hold da op det ser lækkert ud. Selvom jeg allerede er mæt, kunne jeg godt lige klare en omgang af jeres menu :D

Stine K.A. sagde ...

Uhm, det er alligevel noget andet, end de grillede pølser, vi fik sidst ;)
Og så har jeg også (endelig, hø) fået meldt mig som fast lœser, tillykke med de 100 af dem ;) :D

Unknown sagde ...

Haha tak Kathrine, det var også lækkert :)

/Lise

Unknown sagde ...

Stine altså jeg troede at markedsføringsøkonomer skulle være hurtige ;) Taak, sidder her og bliver helt stolt :D

/Lise