fredag den 13. maj 2011

Fyldte grøntsager




Den anden dag havde jeg en rest kødsovs tilbage og anede ikke hvad jeg skulle lave, så kiggede et par gamle kogebøger igennem og fandt en opskrift på fyldte peberfrugter. Dog var det mere ris og grønt der var i, men det måtte kunne gøres bedre, så det forsøgte jeg med denne ret, der er meget meget nem hvis man har en god kødsovs at gå ud fra.

Jeg rørte en god portion kødsovs(ca ½ l) med en lille dåse majs, ca 50 g flødeost og ca 50 g revet ost. En squash blev udhulet grundigt samt flækkede nogle peberfrugten. Squash kødet finthakkede jeg og rørte i "farsen". Den blev fyldt i de halve grøntsager og bagt ved 200 grader i ca 30 min, til retten er gylden og grøntsagerne er møre.

Super nem og lækker ret, gerne serveret med en grøn salat on the side.

Hav en skøn weekend!
/Lise

2 kommentarer:

BRUUN by BRUUN sagde ...

Det er genialt - aubergine kan også anbefales ;-)
Mums, det ser godt ud !

/Linda

Unknown sagde ...

Hehe tænkte faktisk på dig da jeg skrev det, det er jo minimalt med kulhydrater ;) Godt du kan lide hvad du ser :)

/Lise