fredag den 13. maj 2011

Bolognese a'la Lise


Ja så må jeg jo lige lægge det ud igen, af en eller anden grund forsvandt det mens bloger.com var nede. Ih altså. Nåh men har fået en kommentar om jeg ville lægge en opskrift ud på bolognese som jeg plejer at lave det, og sure, det vil jeg meget gerne. Tricket er masser af grøntsager, en anelse sukker også at lade det koge i minimum 30 min.

Bolognese a'la Lise

Ingredienser
400-500 g hk oksekød
2 finthakkede løg
2 fed presset hvidløg
2-3 revne gulerødder
1 håndfuld champignoner i tern
1 peberfrugt i tern
2 dåser hakkede tomater
2 dl vand eller bouillon
Paprika og oregane
sukker, salt og peber

Pasta, friskrevet parmesan

Svits kødet i en stor tykbundet gryde til det er grynet. Krydr gerne allerede nu. Steg løg og hvidløg med til de er klare. Tilsæt herefter grøntsagerne og svits et par minutter. Hæld tomaterne og vand ved og krydr igen. Lad koge minimum 30 min, gerne længere og server med rygende varm pasta og parmesan. Voila!

Det er lidt forskelligt hvilke grøntsager jeg bruger, det kunne ligeså godt være en revet squash eller finsnittet porre på den rigtige årstid. Der er sågar ingen skam i at hælde en god dåse majs i til sidst og bare lige varme dem op.

/Lise

2 kommentarer:

Anja sagde ...

BologLise :P

God weekend! :D

Unknown sagde ...

Hah ja lad os kalde det, det ;)
I lige måde :)

/Lise