lørdag den 14. maj 2011

Comfort food - pizza con pollo



Det var så hvad min mor og jeg hyggede os med i torsdags. Det er mit ultimative yndlingsfyld, nemlig tynde skiver marineret kylling, rød peberfrugt, forårsløg, majs og mozarella. Kan klart anbefales! Dejen skriver jeg opskriften på i bunden af indlægget.
Min mors kæreste rejser ofte til Afrika med sit arbejde, så de uger han er afsted hygger vi os som oftest lidt mere end normalt. Så den her gang har det både dubt på sushi og hjemmelavet pizza. Vi aftalte faktisk idag at vi skal se Zirkus Nemo om 2 uger! Det glæder jeg mig virkelig til, synes det plejer at være SÅ sjovt!
Og skal vi så ikke lige heppe på A Friend In London i aften!

Fuldkorns pizzadej
2 bageplader pizza

Ingredienser
3 dl lunt vand
25 g gær
1 spsk salt
2 dl fuldkornshvedemel
2 dl fint speltmel
Resten hvedemel

Opløs gæren helt i vandet inden salten kommes i sammen med fuldkornshveden. Rør spelten i og tilsæt til sidst hvedemel til dejen kan æltes men stadig er fugtig. Lad hæve lunt i minimum 45 min og rul tyndt ud på to bageplader. Bag ca 15 min ved 225 grader.

/Lise

2 kommentarer:

Helena Lindvig sagde ...

Hvor lækkert! Jeg elsker pizza :) Er blevet fast læser af din blog, den er super god! Bliver helt sulten. Hav en fortsat god søndag aften! :)

xoxo
/helena - www.dailylifeofhelena.blogspot.com

Unknown sagde ...

Taak, velkommen til :)
/Lise