tirsdag den 22. november 2011

Cevapcici ala Lise


En dag i sidste uge spiste jeg hos min mutti, og der fik vi lækkerier. Nemlig en masse ovnbagte rodfrugter, en hjemmelavet græsk yoghurtdressing og en fusion af den klassiske cevapcici.

Cevapcici ala Lise
3 pers

Ingredienser
450 g hakket mager oksekød
3 fed presset hvidløg
2 spsk tørret persille (eller en masse frisk)
salt, peber
60-70 g fetaost i små tern

Rør det hele sammen og lad det hvile i minum 30 min, så samler det sig bedre. Form farsen til ca 10 aflange dunser. Gerne smallere end mine. steg dem ved relativ høj varme så de får lidt skorpe. Server!

Gerne med ovnbagte rodfrugter skåret i pommesfrites lignende størrelser, vend med lidt olie og bag ca 40 min til det hele er mørt og lækkert. Drys med salt, yum!

/Lise

6 kommentarer:

Bettina sagde ...

hold kæft hvor ser der bare lækkert ud søde :o)

Unknown sagde ...

Taak sweey, vi skal snart have en sushi date med Fie! :)

Mette sagde ...

Hvor ser det lækkert ud :)

Maj sagde ...

Mums - hvor ser det dog lækkert og indbydende ud med alle de smukke farver! Elsker rodfrugter :D

- Maj :)

Unknown sagde ...

Taak Mette, det er også en dejlig nem ret der ikke kræver så meget arbejde :)
/Lise

Unknown sagde ...

Hehe tak Maj, ja rodfrugter er the shizzle! Også er de nemlig bare pæne ;)
/Lise