torsdag den 11. oktober 2012

Fennikelsalat


Jeg havde en ½ fennikel tilbage fra den dag jeg lavede en lækker wokret den anden dag, lige HER. Jeg havde set flere opskrifter med fennikel rundt omkring, men jeg havde en ½ fennikel og et æble, så tænkte at det måtte kunne kombineres på en eller anden måde. Den fine lakridsagtige smag er rigtig lækker til rejer, andet fisk og lyst kød især. Forestiller mig også det ville være lækkert med lidt sprøde kerner på toppen.

Fennikelsalat
2 pers

Ingredienser
½ fennikel
1 syrligt æble
½ citron
1 tsk ekstra olivenolie
½ tsk hvidvinseddike
Salt, peber

Vask fennikelen godt og skær den i så tynde skiver som muligt med en skarp kniv. Vask og skær æblet i 4 kvarte, fjern kernehus og blomst, og skær ligeledes i meget tynde skiver og put i en skål sammen med fennikelen. Hæld resten af ingredienser ned til det grønne og bland godt, så æblet for godt med citronsaft så de ikke "bruner". Enjoy :)

Lise

Ingen kommentarer: