tirsdag den 4. september 2012

Tun-tomat sauce til pasta


Her er en virkelig nem og god pasta ret som jeg faktisk laver rigtig ofte, fordi den er billig og nem at strække med flere grøntsager eller en ekstra dåse tun. Desuden er der noget der kan stoppes med lidt kedelige grøntsager og jeg har som oftest alle ingredienser på lager.

Tun-tomat sauce
4 pers

Ingredienser
2 løg
2 fed hvidløg
2-3 gulerødder
1 squash
1 peberfrugt
1 lille dåse tomatpure
1 dåse hakkede tomater
1 dåse tun i vand
Vand
Salt, peber
Sukker

Start med at køre alle grøntsager i minihakker, eller hak og riv det hele. Svits hvidløg og løg i lidt olie i en gryde der rummer ca 2 liter. Sauter alle grøntsagerne med i ca 5 min inden tomatpure og hakkede tomater tilsættes. (Hvis der skal serveres pasta til skal det sættes over nu) Smag til med lidt mere vand for konsistensen, salt, peber og sukker til at fremhæve tomatsmagen. Lad koge ca 10 min. Når pastaen er færdig tilsættes den drænede tun og den varmes igennem. Server gerne med grovpasta og revet ost.

Lise

2 kommentarer:

Xenia sagde ...

Jeg har altid være lidt skeptisk omkring varm tun, men denne ret ligner alligevel noget, jeg flere gange har overvejet at prøve - det kunne være, jeg snart skulle tage mig sammen :)

Unknown sagde ...

Synes du skal prøve det, for så specielt stikker tunen ikke ud i den her ret, den giver bare lidt god smag og nogle proteiner :) Ellers så sender du det bare, jeg synes det er en favorit ;)
Lise