onsdag den 12. september 2012

Rawcake - the brownie #2


Så har jeg endnu engang bevæget mig ud i at lave en rawbrownie - ligesom HER. Denne gang brugte jeg blåbær til toppen, men synes faktisk at det fik en underlig fesen farve, så vil anbefale bær der er "gennemfarvede" som fx hindbær, brombær eller lignende. Jeg tror dog at næste gang jeg skal lave den, vil jeg rulle "dejen" til kugler og vende dem i kokos eller mere kakao, for at de er lidt nemmere at spise og mere en mellemmåltids hapser. Men jeg er stadig meget begejstret, og synes de smager fantastisk, det er "umagen" værd at prøve for det er virkelig bare en godbid med god samvittighed. Men lover at jeg snart kaster mig ud i flere søde sager fra min raw bog, som jeg pt primært bruger som inspiration.

Rawcake - the brownie
5-8 pers

Ingredienser
300 g friske dadler
0,75 dl kokosolie
0,75 dl kakao (hvis man levede efter raw principperne skal det være rå kakaopulver)
1 knsp salt (himalaya hvis man lever efter raw principperne)
100 g nødder (jeg brugte mandler)

100 g blåbær
1 dl kokosmel

Blend nødder til de er finthakkede. Tilsæt dadler, olien, kakao og salt og lad det køre til en ensartet masse. Her skal evt tilsættes lidt vand. Massen mases derefter ned i en 1L rugbrødsform, beklædt med husholdningsfilm. Lad den sætte sig i køleskabet i minimum 1 time før fyldet laves. Fyldet blendes sammen til en fin farvet masse og bredes ud over kagen og lader den køle helt ned. Det kan anbefales at lave kagen dagen før. Bon appetite.

NB: Kagen kan også laves som kugler og rulles i enten kakao, finthakkede mandler eller kokos, er ikke afprøvet med den her udgave, men i får et indlæg når jeg har prøvet det.

Lise

6 kommentarer:

Natazcha - Artsy Fartsy sagde ...

NOM det ser lækkert ud! det skal prøves! :)

Maj sagde ...

Uhm hvor ser den lækker ud! Kunne godt forestille mig at den ville egne sig rigtig godt som en lækker lille haps i kugleform :)

- Maj :D

Unknown sagde ...

Taak Natazcha, det er også lidt sjovt at det kan smage så meget som kage uden overhovedet at blive bagt :)
Lise

Unknown sagde ...

Jeg har i hvert fald tænkt mig at prøve det med min søster i eftermiddag, også tror jeg bare de skal rulles i kokos ligesom havregrynskugler :)
Lise

Helle Bundgaard sagde ...

Kan absolut anbefales!! Vi rullede som sagt i kokos - og vi var alle begejstrede... Også ungerne på 3 og 7...

Unknown sagde ...

Tak søs ;) Ja det var ikk enoget de brokkede sig over kom i madpakken ;)
Lise