tirsdag den 9. august 2011

Spaghetti Carbonara med squash


Efter megen inspiration fra Xenia og efter at have kigget lidt i en Jamie bog begav jeg mig ud i projektet. Og ved i hvad? Det var faktisk slet ikke så svært som jeg troede. Synes det er rigtig lækkert at der er lidt grønt i, så tak til Xenia for den idé. Men tror nu også det ville være lækkert med grønne asparges eller grønne bønner. Ved ikke hvorfor det absolut skal være grønt, men det er såå pænt!

Spaghetti carbonara med squash
2 pers

Ingredienser
1 pakke bacon (nemmest at klippe i strimler)
1 squash
2 fed hvidløg
frisk rosmarin el. anden grøn krydderurt
salt, peber
3 æggeblommer
1 dl kaffefløde
300-350 g frisk pasta
friskrevet parmesan

Steg bacon med hvidløg og tilsæt efter et par minutter squashen. Sæt nu pastaen over(plejer at koge vandet op i en elkeddel) og steg samtidig de andre sager videre. Bland æggeblommer med fløde, krydderurter, salt og peber. Lad gerne squash og bacon stå i noget tid så noget af væden fra squashen forsvinder. når pastaen er klar hældes væden fra, gem lidt. Hæld fyldet op i gryden og tilsætr æggeblomme-blandingen sammen med lidt kogevand og en håndfuld friskrevet parmesan. Rør indtil massen er sammenhængende og æggeblommerne emulgeret. Server gerne med en græsk inspireret salat.

Så er jeg ved at være færdig med at pakke til Berling, vi tager jo afsted imorgen meget tidlig. Af en eller anden grund vil min blogger ikke lave planlagte indlæg da den så bare laver dem til kladder, og da jeg sandsynligvis ikke har mulighed for internet så kan jeg ikke selv lægge noget ud. I må have det rigtig dejligt allesammen, og så blogges vi ved mandag! Kommer til at savne jer :)

/Lise B

Ingen kommentarer: