torsdag den 4. august 2011

Sommerhus hygge


I tirsdags gik turen i sommerhus med min gamle mormor, hvor min søster, mand og deres børn var oppe. Min familie har jo et dejligt sommerhus i Hals, ude ved Østkysten, så det er altid dejligt at komme derop. Og tirsdag var vejret fantastisk til at bade og plukke vilde hindbær i skoven. Min nevø på 6 år var med min søster og jeg ude at plukke hindbær, og han var frygtløs, fuldstændig ligeglad med at de krassede og rev, nej nej, han skulle bare have hundbær til desserten.
Senere tog vi ud og bade, og vandet var såå lækkert, længe siden jeg har været i vandet i DK hvor det har været så dejlig varmt! Jeg badede med det lille pus på 2 år, og hun synes det var ligeså fantastisk som jeg :)

Til aften skulle vi selvfølgelig grille, og det blev til en krydret lakseside og tigerrejer. Hertil en af mine favoritsalater, nemlig vandmelonsalat; med vandmelon, feta(her apetina) og lidt rødløg. En dejlig let og sommerlig salat. Til dessert havde min søster fået fat i noget hindbærkvark, som blev drysset med knuste makroner og friske vild hindbær, mums!

Har i vilde planer de næste dage? Jeg har crazy familie dage med min fætters fødselsdag idag og min kusines kobberbryllup imorgen, så krydser fingre for rigtig lækkert vejr :) Altså min fætter skal nok få godt vejr, han er jo sød ;)

/Lise

3 kommentarer:

anse sagde ...

Skønne stemningsfulde billeder

Bettina sagde ...

ihhh hvor ser det bare hygge ud :o) Du hygger bare så meget med familien søde... hvor er det bare så dejligt :o) OG er mega sulten nu efter de billeder :P

Unknown sagde ...

Tusind tak min verden, jeg elsker at tage billeder af den karakter som bare fanger stemningen :)

Hehe det var også super hyggeligt søde :) Ja det gør jeg faktisk, men lige nu er det fordi min faster og onkel er hjemme fra Australien hvor de bor så det er rigtig dejligt at have dem hjemme :)

/Lise