tirsdag den 30. august 2011

Nem kyllingesandwich


Jeg havde en rest kylling tilbage fra den anden dag. Jeg kune ikke helt finde ud af hvad jeg skulle lave, men havde sådan lyst til en sandwich. En gang for længe siden arbejdede jeg i en kort periode hos Delikat sandwich i Aalborg. De vendte deres kylling i en marinade lignende sag, så jeg begav mig ud i det.

Marineret kylling
2 sandwich

Ingredienser
200-250 g tilberedt og plukket kylling
1 spsk salatmayonaise
2 spsk vand
1 tsk karry
peber

Det hele blandes ganske enkelt i en skål og serveres evt som her i en grovbolle med en masse grøn salat og rød peber.

Jeg ville egentlig have lavet en cremefraicheting som base, men havde desværre ikke mere. Men man kan sagtens lave det med alm mayo eller cremefraiche, så skal man bare huske at smage til med salt. Det er det man kalder nem restemad. :)

/Lise

8 kommentarer:

Xenia sagde ...

Mmh, det ser i hvert fald lækkert ud!

Unknown sagde ...

Taak søde Xenia, det er godt med nemt mad :)

/Lise

Bettina sagde ...

MMh det bare dejligt, du altid kommer med så gode ideer til en søde :o) LOVE IT - BTW du havde tømt netto, så der var ikke mere tilbage til mig :( WAHHH

Unknown sagde ...

Taak søde :)
Åh jeg er ked af det, men jeg var faktisk i den netto ude ved skelagergården ;) Hehe

/Lise

Jill sagde ...

Haps!!! Lækkert ser der ud :)

Unknown sagde ...

Det var så dejlig nemt :)

/Lise

Mette sagde ...

Bruger også tit kyllingerester i en sandwich dagen efter - supernemt og lækkert! :)

Unknown sagde ...

Ja det er det nemlig Mette, også meget billigere end at købe en sandwich :)

/Lise