fredag den 25. februar 2011

ZULU


Jeg læser egentlig en del men meget få bøger rører mig ligeså meget som denne bog har gjort.
Zulu - skrevet af Caryl Férey er en historie der foregår i nutidens Sydafrika med store samfundsmæssige konsekvenser efter Apartheid. Hovedpersonen Ali Neuman der i sin barndom har haft det voldsomme apartheidstyre tæt inde på kroppen.
Kan man klare en hård bog, så er Zulu en meget stærk bog. Den udspiller sig i et helt andet miljø end mange af de skandinaviske krimier, der bliver læst så meget for tiden, så den er lidt sværere at relatere til. Kriminaliteten spiller en stor rolle, hvor enten man er korrupt eller bare bundkriminel.

Jeg synes bogen var meget svær at lægge fra mig da jeg først var kommet igang, men klart anbefalelsesværdig!

/Lise

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for tip, den er røget direkte ind på min bogliste. Lyder lige som en bog for mig :-)

Har du læst "Den første" af Justin Cronin?

Mange hilsner
Birthe

Unknown sagde ...

Den var også super fængslende. :)

Nej det mener jeg ikke, er den i samme stil eller bare god? ;)

/Lise

Anonym sagde ...

Den er ikke i samme stil, den er nærmest sådan lidt sci-fi-agtig. Den genre er jeg ellers normalt ikke til, men den her er helt umulig at lægge fra sig igen!!

Du ville vide hvis du havde læst den, for det er en ordentlig basse af en bog. Kæresten har lige læst den og den har givet ham søvnunderskud, for det er sådan en hvor man bare kan blive ved med at læse. Den tager fat fra første side og så slipper den ikke grebet, inden den sidste side. Jeg kan kun opfordre dig til at læse den :-)

Mange hilsner
Birthe

Unknown sagde ...

Uh det tror jeg da jeg vil gøre, tak for tippet Birthe :)