mandag den 10. oktober 2011

Ovnbagt pangasiusfilet


Jeg har længe ville lave noget med pangasius filet, det skulle jo være så sundt og velsmagende. Så nu blev det prøvet. Og med et godt resultat.

Ovnbagt pangasiusfilet på to måder
2 pers

Ingredienser
300 g pangasiusfilet
1 tsk sennep
1 tsk rød pesto
Salt, peber
2 tsk havregryn

Krydr fileterne med salt og peber og smør med henholdsvis sennep og rød pesto. Derefter drysses de med havregryn. Bages ved 200 grader i 12-15 min. De skal bare lige akkurat være gennemstegte.

Jeg vil sige jeg var mest til versionen med rød pesto, men tror at en federe fisk vil være perfekt med senneppen. :) Jeg serverede det med fintsnittet knoldselleri og peberfrugt der blev stegt med lidt olie, timian, salt og peber. Bon appetite.

/Lise

10 kommentarer:

Rikke Rasmussen sagde ...

Mmmmh søde lise - det ser lækkert ud :) Du burde lave en madblog, med alle dine lækre opskrifter :) ..

Marian N. Larsen sagde ...

Det ser godt ud! Har altid synes den fisk så megakedelig ud... men den skal nok bare pimpes rigeligt med krydderier og sager!

Anne sagde ...

Det ser rigtig godt ud. Jeg elsker sådan noget hvid, fast fisk som fx pangasius:-)

Unknown sagde ...

Hehe jeg betragter det nok også mest som en madblog herinde søde Rikke, men synes det er vigtigt folk også kender mig og den er lidt personlig :) Heh
/Lise

Unknown sagde ...

Det her synes jeg i hvert fald var en rigtig god løsning Marian, og næste gang tror jeg at jeg vil lave en engelsk fiskipie, en opskrift jeg har set i Janies; alle kan lære at lave mad. Den skal nok bare lige spices op med lidt laks også :)
/Lise

Unknown sagde ...

Ja jeg synes også det er super lækkert, men man skal lige have de gode ideer, for det kan også blive virkelig kedeligt, men det her var i hvert fald godt! :D
/Lise

Xenia sagde ...

Mmmh, jeg eeelsker bare pangasius! Det er faktisk nok min yndlingsfisk - ja altså sammen med laks, ikke ;) Men den har en fantastisk (ikke-alt-for-fisket) smag og en herlig konsistens, synes jeg - og at den så er herligt billig, gør det jo ikke ligefrem værre :D

Cecilie sagde ...

Det ser lækkert ud, men: http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2011/06/21152343.htm
har virkelig fået mig til at lade være med at spise denne fisk. Men det kan sikkert laves med alt muligt andet også, så man slipper for de kemikalier og den ødelæggelse...

Unknown sagde ...

Ja synes også det er eminent til at krydre præcis som man vil Xenia. Og ja jeg kan også rigtig godt lide konsistensen, der ikke er for blød.. :)
/Lise

Unknown sagde ...

Nej det kan jeg selvfølgelig da godt forstå Cecilie. Den var jeg ikke bekendt med :( Men jeg har bare ikke råd til at købe torsk eller lignende de 2 gange om ugen de anbefaler man får fisk. Så det bliver mere tun, makrel osv fra min side. :)
/Lise