tirsdag den 11. oktober 2011

Tun-røræg


Det her er noget jeg ind imellem får til frokost når jeg har fri fra skolen. Det mætter rigtig godt og smager super lækkert.

Tun-røræg
1 pers

Ingredienser
½ dåse tun i vand, drænet
1 æg blandet med 2 spsk mælk
½ rød peber i tern
½ lille løg i tern
Salt, peber

Steg løg og peberfrugt et parminutter og tilsæt derefter tun og steg med 1 minuts tid. Tilsæt derefter æggeblandingen og steg til det har rørægs konsistens. Husk at smage godt til med masser peber. Server med en skive rugbrød og lidt grønt.

Dagen idag er en spændende dag, Min søde mor er blevet opereret i øjenlågene og jeg er her for at passe hende og var ligeledes med hende i Thisted for at få det gjort. Så nu sidder hun her overfor mig med små ærteposer på øjnene og blod ned af kinderne. Lyder noget mere dramatisk end det er vil jeg sige ;) Hun har det godt og er meget yndig ;)

/Lise

4 kommentarer:

Stine K.A. sagde ...

Mums, det skal prøves snart (: Desvœrre er min ugentlige fridag blevet inddraget, så det må blive i ferien, hœ.
Og god bedring (eller hvad man nu skal sige) til din mor (:

Unknown sagde ...

Det er i hvert fald rigtig nemt :) Ej altså, kune ikke overskue slet ikke at have nogle halve dage. ;) Jo tak, hun takker og påpeger at hun ikke er pylret ;)
/Lise

Xenia sagde ...

Det lyder interessant - dog er jeg ikke så god til varm tun, så jeg skal i hvert fald nok lige overvinde mig selv, hvis det er...
Rugbrødet ligner forresten mit yndlingsrugbrød - multikerne fra schulstad? Det smager i hvert fald såååå godt!

Unknown sagde ...

Jeg synes det er vildt godt, også tomatsovs med tun i, nom nom :) Hehe det kommer nok med tiden. Jo jo det er det skam, det er lige det min mutti holder for tiden ;) Jeg er mere til schwartzbrot med kerner :D
/Lise