søndag den 9. februar 2014

Æggelatte

Billede: Åh man er blevet så sund! En æggelatte blendet af 2,5 dl stærk kaffe, 1 æg, 1 tsk kokosolie og lidt vanillepulver! Smager væsentligt bedre end det lyder 󾍇



Jeg er jo ellers ikke LCHF agtig, men nogen gange kan trangen til at gøre noget fjollet jo komme over en, lidt ligesom da jeg den anden dag besluttede mig for at prøve det der æggelatte. Og ja det lyder sygt mærkeligt, men det smager virkelig meget som en almindelig latte med mælk, det mætter bare mere og indeholder dejlig meget protein til at holde en mæt i længere tid. Jeg blev inspireret til det HER og HER, så der er jo mange forskellige udgaver. Jeg har indtil nu prøvet den "rene" variant og en med kakao. Det er lidt en overvindelse at drikke rå æg, men det er altså ikke noget der bliver slimy eller noget, det får vaskeægte latte konsistens.

Æggelatte
1 glas

Ingredienser
2,5 dl kogende varm kaffe
1 tsk kokosolie
1 friskt æg

Blend sagerne med stavblender eller i en almindelig blender og drik med det samme. Den mere luksuriøse variant er med 1 tsk kakao eller med 1 tsk vanille, og det er heller ikke dumt skulle jeg hilse at sige.

Lise

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mmmmm, det ser godt nok lækkert ud :) Det skal helt sikkert prøves!

- Britt

http://the-best-me-i-can-be.com/

Unknown sagde ...

Glad for at der er nogen der reagerer med andet end rædsel, haha :)

Lise