onsdag den 26. februar 2014

Forsinket opsamling på 2013

Der fodres bushbabies på Zanzibar (nærmere bestemt Pongwe)
Ligesom mit allerførste indlæg og igen HER og HER, vil jeg udforme en kende forsinket liste over hvilke ting der overgik mig i 2013. Bloggen er jo primært et madblog efterhånden, men i skal også gerne have en fornemmelse for hvem der er bag skærmen, og hvis i har yderligere spørgsmål, så må i endelig bruge kommentarfeltet. Jeg har haft en år fyldt med opture og meget få nedture med alt i alt har det været et vildt begivenhedsrigt år der har stået i kærligheden og uddannelsens tegn. Uddannelsen er færdig nu med der er stadig amoriner i luften og kæreste og jeg har det fantastisk. 
Antal kilo taget på: 2-3kg, Tanzania bød på SÅ meget god mad.
Antal kilo tabt: 4-5 kg, flyttede sammen med kærestemand, så er der jo det der med kærlighed og kildevand. Men synes nu faktisk tit vi har drukket uanede mængder rødvin og masser af tapas og lignende lækker nipsemad. En af favoritterne er vietnamesiske sommerruller som bare er så hyggelige at lave og spise. 
Antal Fitness World medlemskort: 0, kommer jo ikke afsted altså.
Studier påbegyndt: PBA i international marketing, som blev afsluttet her i januar (nogen der kender nogen som har et job til mig, så siger i bare til, søger som en gal for tiden)
Studier droppet ud af: 0
Rejser: Igen i år har rejser været en stor del af det. I sommeren havde jeg den mest fantastiske kærestetur til Barcelona, som da bare er en fantastisk by hvor man både kan se en masse kultur, ligge på stranden og spise den lækreste mad. I efteråret tog jeg jo som bekendt til Dar es Salaam i Tanzania hvor jeg lancerede en kendt dansk drink i det Tanzanianske natteliv. Boede sammen med tre fantastiske piger som gjorde det at være væk hjemmefra lidt nemmere. Hr. Kæreste kom og besægte mig og vi havde fed tur på safari og til lille hyggeligt resort på Zanzibar, hvor billedet er fra. Kunne skrive side op og ned om hvad vi lavede dernede, men i kan jo bare kigge lige HER
Antal nye telefoner: Hæhæ, 1. Mistede mig telefon på vej i lufthavnen da vi skulle forlade Tanzania, så lånte en iPhone, og har fået min egen. Og er ked af at indrømme det, men ville sgu have svært ved at undvære den.
Antal opkald til læge: Puha den er værre. Mange! Først i starten af året en halsbetændelse der ikke var en halsbetændelse men derimod en fjendtlig bakterie som havde slået sig ned i min hals. et galoperende infektionstal og en tur på sygehuset senere var jeg god som ny. Da jeg så kom hjem fra Afrika var den gal med infektionstallet igen, så vi tilbragte mange timer og et par morgener på sygehuset med blodprøver. Heldigvis var de bronkitis og ikke malaria. Men nu er jeg frisk igen :D
Antal opkald til mor om ugen: MANGE! Mor er en yndlig.
Antal genstande: Ikke så mange som tidligere år, primært rødvin her på adressen med ham den søde. 
Bøger læst: Åh jeg læse mange i TZ fordi der tidligere havde boet danskere, så mange, nok 10-12 stykker mens vi var der. 
Kærester: 1. Og han er stadig meget sød!
Nye skoinvesteringer: Dælme begrænset. Dog et par geniale eccosandaler og nike free, så er jeg dækket ind til lang tid! 
Nytårsfortsæt eller lignende:
-  Nu går det jo så godt på 5:2 og det vil jeg egentlig gerne fortsætte med til jeg rammer drømmetilstanden. 
-  At fortsat se alle mine skønne veninder, og pleje de vigtige venskaber jeg har.
- At være den bedste veninde, datter, kæreste osv. som jeg kan være.
Kunne ikke have gjort det uden:Kæresten. Alle mine dejlige veninder, min dejlige mor, min nevøer, niece og søster. Min far og Onkel E. 
Savner: Varme, men glæder mig nu til dansk sommer og hvidvin på altanen i godt selskab. Grillmad og sommerlige salater akkompagneret af brankede bøffer fra engangs grillen. 
Savner bestemt ikke: Al den skide sygdom, Bliv væk tak!
Hvad sker der i jeres liv, er der noget nyt, nogle ønsker eller andet i har lyst til at dele med mig?
Lise

Ingen kommentarer: