søndag den 26. august 2012

Spidskåls salat med rejer


Så er der lyd på bloggen igen. Jeg har haft en super travl sommer med vender nu stærkt tilbage for jeg har en masse opskrifter jeg glæder mig til at dele med jer. Jeg var i Dubai i næsten 4 uger og nød varmen, selvom tæt på 50 grader efter min mening er liige lidt for varmt.
Det her er en opskrift som er stærkt inspireret af en opskrift fra "Suveræne salater og brilliante buffeter", men jeg valgte at sætte mit eget præg på den med peberfrugt og forårsløg, da jeg ikke lige lå inde med nye ærter. Men den er såå lækker, så prøv den! :)

Spidskålssalat med rejer
4 pers

Ingredienser
400g spidskål (ca ½)
½ rød peberfrugt
2 forårsløg
200 g rejer uden skal
3 spsk citronsaft
3 spsk smagsneutral olie
2 spsk hakket dild
2 spsk hakket purløg
Salt og peber

Tag de yderste blade af spidskålen, del den i 2, og snit den ene del fint. Gem den anden i en pose i køleskabet, det har en fin holdbarhed. Snit den røde peber og forårsløget i fine skiver. Bland citronsaft, olie, krydderierne og krydderurterne i en stor skål. Tilsæt resten af ingredienserne og salaten er færdig.

Jeg serverede den som en let og lækker selvstændig ret, men den ville også gøre sig godt på enten en buffet eller til en lammesteg eller culotte. Bon appetite.

Lise

Ingen kommentarer: