lørdag den 21. april 2012

Bulgursalat med grønne bønner


Da jeg lavede græske deller den anden dag serverede jeg hele molevitten med en let og knap så græsk bulgur salat. Jeg har spist rigtig meget bulgur i enten kibbeh eller tabouleh i Dubai, men jeg ville nu bare have det som en velkendt bulgursalat.

Bulgursalat
3-4 pers

Ingredienser
2 dl grov bulgur
½ tsk salt, peber
1 tørret chili
Kogende vand til det dækker
250 g grønne bønner (mine er fra frost - tøes op med kogende vand og knuges fri for væske)
200 g gulerod i tern
1 prød peberfrugt i fine tern
½ dl græskarkerner (eller andre kerner)
1 spsk sesamolie
Persille

Overhæld bulguren med salt, peber, 1 tørret chili og kogende vand, ca 1 cm over kanten af grynene. Lad trække til alt væden er opsuget, fjern chilien. Hvis bønnerne er friske nippes enderne af og de overholdes med kogende vand. Hak bønnerne i 2 cm stykker. Bland resten af ingredienserne i og pynt med lidt persille. Servér!

Lise

4 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Uhm - bulgur er og bliver bare et hit :)

Unknown sagde ...

Ja præcis, godt og sundt og kan bruges i alt muligt :)

Lise

TrineK sagde ...

Det skal laves i dag :-)

Bulgur-bønnesalat med kyllingefrikadeller og skyrcreme - Det bliver da ikke mere fornemt ;-)

Unknown sagde ...

Det lyder lækkert Trine, pt sidder jeg jo i Tanzania, så det er ikke meget bulgur man får her ;)

Lise