mandag den 20. januar 2014

Mandelguf!


Her på fastedag er det her indlæg ikke sjovt at lave, man bliver jo totalt lækkersulten! Men imorgen er min afsluttende bacheloreksamen så der skal smovses i lækker kaffe med min veninde jeg var i Tanzania med og bagefter med hr. kæreste og de gamle ud til lækker aftensmad! Så imorgen bliver det godt! Ønsk mig lige held og lykke forresten, er meget spændt på det, for vores opgaver vejer 70 %, men man skal jo lave en killer præsentation alligevel :D

Den her opskrift er nærmest ikke en opskrift, og der er ikke jul mere, men hold nu op hvor kunne jeg godt spise dem hele året alligevel. Og nu man bliver 25 om en uge(!?) hvad er så mere passende end noget med kanel? Prøv dem! Opskriften er inspireret af Leila Lindholm, men oh my noget grat jeg kunne lave i forhold til hendes perfekte trillede pusse nusse mandler ;)

Mandler
Blød nougat
Kanel
Kakao

Rist mandlerne hele i ovnen i ca 10 min ved 200 grader og lad dem køle af. lad nougaten få stuetemperatur og tril hver mandel ind i det og dernæst halv kanel/halv kakao. De opbevares bedst på køl og smager af en til. men så heller ikke flere ;)

Lise


Ingen kommentarer: