tirsdag den 17. maj 2011

Risotto med peberfrugt og rejer


Som tidligere skrevet, lige HER, er jeg vild med risotto, det er så nemt og meget billig hverdagsmad, prøv det, det er langt nemmere end man skulle tro!

Risotto med peberfrugt og ærter
2 pers til hovedret/4 til forret

Ingredienser
1 finthakket løg
1 fed finthakket hvidløg
1 rød perfrugt i små tern
200 g grødris
1 spsk hvidvinseddike
1 l bouillon eller fond
Salt og peber
25 g smør
friskrevet parmesan
2 dl optøede ærter
Svits løg, hvidløg og peberfrug til de er klare i lidt olie. Derefter tilsættes risene og steger 2-3 min til de ligeledes er blevet klare. Her kan man tilsætte lidt hvidvin, men idag nøjedes jeg med bouillon og hvidvinsedikke. Tilsæt ca 1 dl bouillon af gangen ved lav varme, og før man tilsætter mere bouillon skal den forudgående væske være suget op af risene. Krydr med lidt salt og rigelig firskkværnet peber. Idag brugte jeg ca 8 dl bouillon, men kommer lidt an på fyldet. Når man synes risene er aldente tages gryden af varmen. Smør, parmesan og ærter tilsættes. Lad stå under låg til det hele er varmt og rør godt rundt, server straks!

Bon appetite!

/Lise

3 kommentarer:

Line sagde ...

mmm risotto er altid en succes :-)

LineLundquist.dk sagde ...

Det må jeg prøve en dag, lyder super lækkert!

Unknown sagde ...

Ja det er altså godt og virkelig nemt. :) Man skal bare lige have 20 min, også er der lækker mad! :)
Det synes jeg du skal Line, det er godt og meget billigt!

/Lise