søndag den 13. februar 2011

De lækre bagte grøntsager


Min nye yndlingsdressing

Den lækre søndagstallerken


Ovnbagt grønt med dressing
3 pers

Ingredienser
Blandet grønt; jeg brugte kartofler i både, rødbeder, knoldselleri,
gulerødder, hele hvidløgsfed med skræl, peberfrugt. Andet kan sagtens bruges.
Olivenolie
Peber
Oregano

Alt det grønne skæres i både og blandes med olien og krydderierne,
bages ved 200 grader varm luft i ca 40 min.

Dressing
2 spsk græsk yoghurt (eller cremefraiche)
4 spsk hytteost
Friske basillikumblade
salt & peber
lidt oliven olie
1 presset fed hvidløg

Alle ingredienserne blandes og serveres med de bagte grøntsager.

Alt i alt en ret vi alle kender, men nu med en ny og lækker dressing. Jeg spiste ude ved min mor og onkel E idag, så der var rester fra deres middag igår, så vi fik ultralækker lammekølle til. Kødet var lavet uden nøgleben med fyldt med forårsløg, hvidløg, ris og citrongræs. Rigtig lækkert, men har desværre ikke en rigtig opskrift på det :)

Håber i har en dejlig søndag aften (og måske ser Sex & the city; the movie).

/Lise

Ingen kommentarer: