søndag den 13. januar 2013

Peking and ala Lise


Som tidligere fortalt holdte vi mere eller mindre alternativ jul i år, vi var nemlig kun mig, min mor og onkel E juleaften. Og det skulle da være en fest på et helt andet niveau, så vi skulle have peking and. Det var en meget stor ting, og da jeg rejste i Beijing og Shanghai var der noget med at en kok i Kina skal have et ekstra års uddannelse for at må lave peking and. Det blæste vi på og E lavede den rimelig standard med krydringen, dog blev den så lavet på rotisseri-dims på grillen, og med termometer så den blev helt god. Opskriften er uklar for mig, men garanteret noget weberklubben er kommet med :) Igen vil jeg anbefale at gå i Mekong supermarked i Nørregade, som både har de helt rigtige pandekager, peking-andesovs og hoisin sovs, som vi serverer det med

Peking and ala Lise
4-5 pers

Ingredienser
1 and (ovnstegt eller grillet)
1 agurk
2 bundter forårsløg
Peking pandekager (fås på frost)
Hoisinsovs
Peking andesovs

Start selvfølgelig med at tilberede anden som du ønsker. Skær dernæst agurk og forårsløg i fine lange strimler. Hæld sovsene op i skåle. Pluk anden, eller hvis du er pro penkingande-kok så skær den i masser af stykker med skind og kød. Varm pandekagerne i mikroovnen efter anvisningen på pakken. Server det hele og nyd, det er virkelig godt!! Når man serverer ruller man simpelthen bare det hele sammen. Husk masser af servietter..

Lise

Ingen kommentarer: